Deel 2 van mijn reis door Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Victor Twaalfhoven - WaarBenJij.nu Deel 2 van mijn reis door Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Victor Twaalfhoven - WaarBenJij.nu

Deel 2 van mijn reis door Thailand

Door: Victor Twaalfhoven

Blijf op de hoogte en volg Victor

30 April 2016 | Thailand, Koh Tao

Goedemorgen iedereen,

Hier komt dan blog 2 met hierin mijn belevenissen van de afgelopen 2 weken. Bedankt voor de leuke reacties n.a.v. de 1e !!

Legggooooo,

Dag 10, Koh Tao
Vandaag moesten we vroeg ons hotel (wat veel weg had van een gevangenis) verlaten omdat we vroeg naar Surat Thani vlogen. Vanaf hier was het nog zo'n 3/4 uurtjes om op duikeiland Koh Tao aan te komen. Vooraf hadden we (zoals de meeste weten was ik met Marvin in Thailand) al opgezocht dat Impian Divers een Nederlandse duikschool was die erg goed was aangeschreven. Bij aankomst gingen we dus langs bij Impian en boekten we een pakket waarmee we in 3 dagen onze PADI (duikbrevet) konden halen. Omdat de accomodatie bij dit pakket is bijgevoegd gingen we door naar ons bedje om nog wat bij te slapen van ons eerdere korte nachtje.

Dag 11, Koh Tao
Vandaag begon ons duikavontuur. Wij bleken bij onze cursus gezelschap te hebben van Brian en Stephanie, een Nederlandse stel van ongeveer onze leeftijd die ook hun PADI wilden gaan halen. Nadat we 's ochtends wat theorie er doorheen geduwd kregen (en ik dacht net van de schoolbanken af te zijn) gingen we 's middags het water in. Wij stelde ons veel actie voor maar ons eerste uurtje onder water hebben wij op onze knieën in het zand oefeningen moeten doen zoals hoe krijg je water uit je bril, hoe zet je je bril onderwater af en op etc. Na deze duik gingen we met de boot naar een andere duikplek waar een groep ging duiken die al op dag 2 van de cursus was. Voor ons zat er dus niks anders op om met de snorkel het water in te gaan, maar niet voor niks, na zo'n 10 minuten konden we namelijk genieten van een Blacktip Reef Shark die zo'n 4/5 meter onder ons zwom voor enkele minuten. Oftewel, de lat voor wat we zouden gaan zien tijdens het duiken lag erg hoog. Uiteindelijk werd deze dag afgesloten op het terras voor de deur bij Impian waar de biertjes van de 7eleven (supermarkt die net als onkruid overal zit) niet waren aan te slepen

Dag 12, Koh Tao
Vandaag moesten we om 7:15 paraat staan bij Impian voor onze eerste echte duik. Na 2 duiken te hebben gehad werd 's middags de benodigde kennis er nog in gestopt en moesten we het eerste deel van de afsluitende toets maken (meerkeuze, dus als je het niet weet altijd B). Deze dag werd wederom afgesloten met wat koude gele rakkers. 's Avonds zijn we nog wat wezen drinken in het "uitgaansgebied" van Koh Tao waar we getuigen waren van een show met Thaise mannetjes die de meest idiote capriolen uithaalden met vuur. Om de toeristen te laten meegenieten halen ze een aantal keer per avond een groot springtouw tevoorschijn. Omdat het toch allemaal om vuur draait laten we dit touw dan ook maar in vuur en vlam zetten. Resultaat: dronken toeristen die het idee hebben nog heel goed te kunnen touwtje springen en uiteindelijk met brandblaren in nek en benen en met wat weggebrand haar weer terug naar hun plaatsje strompelden. Aangezien Marvin en ik verstandig zijn geworden na 2 weken reizen hebben wij ons hier niet aan gewaagd.

Dag 13, Koh Tao
Vandaag stonden onze laatste 2 duiken op de planning waarbij we de 19 meter diepte hebben aangetikt. 's Middags moest nog even de toets worden afgerond waarna we alle 4 onze PADI in ontvangst konden nemen. Deze avond werd afgesloten met wat kleine biertjes voor Impian waarna we ons met Brian en Stephanie verplaatsten naar het stap gedeelte voor wat drankjes en dansjes. Omdat we pas over 3 dagen bij onze accommodatie hoeven te zijn voor de Full Moon Party hadden we vanwege de mooie stranden en het ontspannende eiland ervoor gekozen nog 2 dagen op Koh Tao te blijven.

Dag 14 & 15, Koh Tao
Deze 2 dagen stonden in het teken van niks doen, van de prachtige stranden genieten, snorkelen en in de zon liggen. Ook Brian en Stephanie hadden dezelfde planning dus we hebben deze dagen met zijn 4en opgetrokken. Op de tweede dag waren we dan ook getuige van de grootste oplichting op het eilandje Nang Yuan. Hier werd namelijk een vrachtschip met chinezen afgezet op de pier waarna deze in een wetsuit werden gehesen, een gasfles op de rug werd gebonden, een duikbril werd opgezet en met wat lucht in hun vest op de buik werden gelegd in het water. Waarschijnlijk werd er toen tegen ze gezegd dat ze aan het duiken waren... Maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken !! Waar ze die dag allemaal vandaag kwamen is voor mij een groot vraagteken maar er waren er die dag op het strand in ieder geval genoeg.

Dag 16, Koh Phangan
Vandaag gingen we vroeg met de Ferry naar Koh Phangan. Het eiland waar de Full Moon Party zou plaatsvinden. Nadat we waren aangekomen bij onze bamboe hutje wat voor 2 nachten onze slaapplek zou zijn hebben we de rest van de dag in het zwembad van ons buurman bungalow park doorgebracht. 's Avonds hadden we het plan om de Jungle party te gaan bezoeken. Nadat onze Franse, met vuur spelende, buurman ons had verteld dat het maar 10 minuten lopen was kwamen we na 30 minuten lopen aan op het feest. Na toch nog een redelijke prijzige entree te hebben betaald en het eerste biertje te hebben bemachtigd kwamen we erachter dat dit niet geheel ons feestje was. Om van dit feest te genieten moet je namelijk van soort trance/pauper muziek houden en het liefst nog wat tictacs hebben geslikt om nog meer te kunnen spacen. Na een klein uurtje gingen we maar weer naar huis hopende dat de Full Moon Party niet zoals dit feest zou zijn.

Dag 17, Koh Phangan
De dag van de Full Moon Party, de reden dat we speciaal naar dit eiland waren gekomen. Om uberfit te zijn hebben we overdag niet meer gedaan dan in het zwembad liggen in de zon. Na wat te hebben gegeten was het tijd om wat te gaan drinken. Omdat we nu toch in Thailand waren moesten we nog wel Thaise rum proberen die we overal zagen. Resultaat: slechtste idee van de hele trip. De rum genaamd Sang Som heeft namelijk iets weg van ruitenvloeistof qua smaak en een alcoholpercentage die niet heel laag was. Nadat we met tegenzin onze flesjes rum ophadden gingen we op weg naar de Full Moon Party. Korte samenvatting: veel Thaise Buckets met kolere zooi, genoeg dansjes, veel zand en duizenden mensen die helemaal uit hun pan gaan. Oftewel een geslaagd feestje !!! Omdat Marvin zijn laatste 3 dagen tegemoet gingen hadden we ervoor gekozen om op Koh Samui (het volgende eiland) een resort aan het strand te boeken waar we konden bijkomen van de Full Moon en nog even konden genieten van het weer.

Dag 18, Koh Phangan
Na een zware tocht van Koh Samui naar ons resort kwamen we aan in onze mooie bungalow met airco. Om wat uurtjes in te halen gingen we dan ook gelijk waterpas. 's Avonds zaten we wat te eten in het bijbehorende restaurant toen de eigenaar van het resort langs kwam. Vooraf wisten we al dat hij ook Nederlands was en na een kort praatje bood hij ons aan om voor de 2 nachten dat we hier zouden door te brengen in de luxe bungalow aan zee. Dat hoefde hij geen 2 keer te zeggen dus we gingen na het eten direct onze spullen ophalen.

Dag 19, Koh Phangan
Na een heerlijke nachtrust hebben we deze dag niet meer gedaan dan van het strandbedje naar het zwembad rollen en andersom

Dag 20, Koh Phangan
Vandaag was de laatste dag van Marvin. Omdat hij pas in de nacht vloog konden we deze dag nog lekker in het zwembad liggen. Na geregeld te hebben met de behulpzame eigenaar dat we pas om 4 uur hoesten uit te checken hebben we tot deze tijd dan ook nog lekker even genoten. 's Avonds was dan ook het moment van afscheid nemen aangebroken. Nadat Marvin vanaf Koh Samui naar Bangkok vloog om dan richting Schiphol te vliegen ging ik terug naar mijn hostel voor 1 nacht om de WiFi verbinding te testen. Die avond zou namelijk Feyenoord de bekerfinale spelen. Na de WiFi getest te hebben moest alles goed komen die avond. Totdat Dhr. Kuipers floot voor het startsein en bij mijn hostel de WiFi eruit knalde, en toen? Aangezien ik speciaal voor de wedstrijd wakker was gebleven zat er dus maar 1 ding op. Zo snel mogelijk met mijn iPad terug rennen naar ons oude resort (zo'n 10/15 min lopen). Dit allemaal op slippers en door 31 graden. Maar gelukkig is het niet voor niets geweest !!!

Tags: Thailand