Dag Thailand !!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Victor Twaalfhoven - WaarBenJij.nu Dag Thailand !!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Victor Twaalfhoven - WaarBenJij.nu

Dag Thailand !!!

Door: Victor Twaalfhoven

Blijf op de hoogte en volg Victor

09 Mei 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Olaaaa,

Zijn we weer met het laatste verslag van Thailand. Mijn laatste 6 dagen heb ik namelijk doorgebracht op Phi Phi Islands en in Phuket.

Dag 26, Phi Phi
Deze dag stond vooral in het teken van reizen. Ik moest mij namelijk via een mini-van en de Ferry naar Phi Phi verplaatsen. Bij aankomst in het hostel bleek het over prima kamers en faciliteiten te bezitten en was het nog geen 5 minuten lopen naar het strand waar 's avonds de party's plaatsvonden. De eerste avond heb ik dan ook rustig aan gedaan met het vooruitzicht dat de laatste 5 nachten wel een aardig gek konden gaan worden.

Dag 27, Phi Phi
Op deze zonnige zondag stond er een poolparty op het programma. Maar eerst moest de klim worden gemaakt naar het bekende viewpoint op Phi Phi voor wat mooie shots. Al sta ik normaal wel bekend als "loopwonder" heb ik met menig scheldwoorden het hoogste punt wel kunnen bereiken. Daarna kon ik eindelijk afkoelen met wat beats en biertjes in het gezelschap van een Engelsman (Ben) die, die dag, was aangekomen in ons hostel. Nadat we het chloor en de alcohol in het water van ons af hadden gespoeld door middel van een koude douche zijn we door gegaan naar het strand om daar verder te feesten. Deze avond waren we ook gelijk getuige van het feit dat je met de plaatselijke ladyboys geen geintjes uit hoefde te halen. 2 dronken gasten wilden het toch proberen en niet heel veel later stond de ladyboy, die bijna 2 keer zo breed en een kop groter was als de persoon in kwestie, met veel gebaren te bellen. Oftewel het zou niet lang duren voordat er een blik met Muy Thai vechters op het strand zou staan. De jongens kozen toen toch maar eieren voor hun geld (pussy's). De morgen hierna ging ik voor mijn 5e en 6e duik dus werd het deze avond niet te laat gemaakt.

Dag 28, Duiken
Om 7:30 moest ik mij melden in de plaatselijke duikshop waarna we met de boot naar een gave duikplek gingen. Nadat we de spullen aan hadden gingen we de onderwater wereld in. Super mooi koraal en vissen gezien maar nog steeds niet mijn schildpad. Nadat we na de duik weer aan het oppervlakte lagen begon iedereen ineens over die 2 haaien die ze tijdens de duik hadden gezien. Waarschijnlijk was ik toen te druk met Nemo zoeken want ik heb 2x de verkeerde kant op gekeken. Nadat we wederom een bak rijst als lunch kregen gingen we door naar de 2e duikplek. Hier kreeg ik dan eindelijk mijn schildpad te zien. Na de duik ben ik met de Engelsman richting het strand gegaan op ff in de zee te relaxen. 's Avonds zijn er hierna nog wat dansjes en drankjes gedaan. De dag erna vertrok ik met de Ferry naar mijn laatste bestemming in Thailand

Dag 29, Phuket
Na een tocht van zo'n 2 uur richting Phuket en de taxi van zo'n 30 minuten kwam ik aan bij mijn hostel die zo'n 10 minuten lopen was van Bangla Road (de "strip" van Phuket). Op de kamer bleken 2 Engelse gasten (Ed en Ollie) te liggen die samen al een aantal maanden aan het reizen waren. Het duurde dan ook niet lang voordat we op een markt een Thaise bodem aan het leggen waren waarna we ons verplaatsten naar Bangla Road. Op Bangla Road zijn er verder ook meer proppers, die je bij hun Ping Pong Show of hun bar naar binnen willen lullen, dan stoeptegels te vinden. Omdat 1 van de 2 de dag erna de hele dag ging duiken bleef ik met de andere nog over en werd en nog een hele gezellige en gekke nacht. Omdat ze beiden voor City en Liverpool waren hadden zij voor 2 nachten een hostel geboekt op Bangla Road om na het stappen CL en EL te kijken. De muziek is daar wel keihard maar voordat de wedstrijden klaar waren was het al 4 uur 's ochtends en was de muziek dus al uit. Omdat ik mijn hostel ook maar voor 1 nacht had zijn we de dag erna met zijn allen naar het andere hostel vertrokken

Dag 30, Phuket
Omdat we 's ochtend waren verhuist naar het andere hostel ging ik met Ollie naar het strand om, mijn laatste dagen in Thailand, zo min mogelijk te doen en zo veel mogelijk in de zon te zitten/liggen. Ed was deze dag aan het duiken. Na de vorige avond nog maar eens te hebben door gesproken zag deze nacht er redelijk het zelfde uit. Wat biertjes, dansjes en veel vals gezang in al de live barretjes.

Dag 31, Phuket
Mijn laatste echte dag in Thailand. Als je wilt weten hoe deze eruit zag zou ik het verslag van dag 30 nog een keer lezen en dan voorstellen dat ook dag 31 zo uitzag

Dag 32 & 33, van A naar B
Op deze vrijdag ging ik vertrekken uit Thailand. Vooraf had ik al uitgerekend dat ik om 10 am op vrijdag zou vertrekken en om zaterdag 10 pm zou aankomen op mijn nieuwe bestemming Christchurch. Hierdoor zou ik met de tijdverschillen al meegerekend zo'n 30/31 uur onderweg zijn. Hierin zou ik 5 verschillende vluchten. Jammergenoeg werd ik de eerste 4 vluchten omringt door chinezen die tijdens de opvoeding die niet hadden opgelet toen het hoofdstuk "met je mond dicht eten" (oftewel niet smakken) en "hoesten en boeren met je hand voor je mond" werd behandeld. Inmiddels heb ik er zo'n 27 uur opzitten met in deze tussentijd 3/4 uurtjes slaap. Ik zit nu dan ook te wachten op mijn laatste vlucht van Auckland naar Christchurch zodat ik hier mijn 5 weekse trip door NZ met mijn maatje Lorenzo kan beginnen.

Dit was Thailand dan alweer. Wat een knettergek land met heerlijk weer. 's avonds had het van mij nog wel iets meer mogen afkoelen maar verder was het top. Wat ik wel ga missen zijn de avondjes stappen op het strand etc. Wat ik totaal niet ga missen zijn de Thaise stoepvragers die je van alles willen verkopen en alleen maar op geld uit zijn.

Hoofdstuk Thailand ✅
Hoofdstuk Nieuw Zeeland

  • 10 Mei 2016 - 22:06

    Opa Twaalfhoven.:

    Victor ik vind de reisverslagen geweldig.Oma en ik wensen je nog veel reisplezier ,maar wees wel voorzichtig en loop niet in zeven sloten tegelijk. ik neem aan,dat je uitspraak wel begrijpt. groeten oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Victor

Via deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen tijdens mijn reis naar Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 01 April 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4277

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 20 Juli 2016

Reis Victor

Landen bezocht: